سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جهانگیری

حوزه/ معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت ارتباطات از منظر شبکه ملی اطلاعات در دوران کرونا درخشید و این شبکه می‌تواند آغاز حکمرانی نوین و دولتمداری جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اسحاق جهانگیری در دیدار با مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات در دو دولت اخیر همواره از دغدغه‌های وزرای ارتباطات بود که مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی برای تکمیل این شبکه دارند.

وی گفت: شبکه ملی اطلاعات در دوران کرونا خودش را یک بار دیگر نشان داد و بر اساس آن همبستگی ارتباطی خوبی میان دولت و مردم فراهم شد.

جهانگیری گفت: وزارت ارتباطات از منظر شبکه ملی اطلاعات در ایام شیوع کرونا درخشید و هر چه این خدمات بیشتر ادامه پیدا کند مردم امیدوارتر می‌شوند.

وی درباره دولت الکترونیک هم گفت: مقرر شده است امسال پایان سال اقدامات در دولت الکترونیک باشد و به همین منظور باید ۲۳ طرح به بهره برداری برسد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تکمیل دولت الکترونیک، دسترسی برخط همه شهروندان را فراهم می‌کند و موجب ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد اداری و رضایتمندی مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت وقت زیادی برای توسعه دولت الکترونیک گذاشته می‌شود، بحث غربالگری در ایام کرونا و همچنین پرونده‌های ۸۰ میلیون ایرانی در بحث سلامت الکترونیک و فعالیت شبکه بهداشتی درمانی را بر دوش شبکه‌های اینترنتی و شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: تلاش می‌کنیم دولت الکترونیک به سرعت تکمیل شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در ایام شیوع بیماری کرونا موجب شد مردم حداقل حضور را در دستگاه‌های دولتی داشته باشند، افزود: اگر قرار بود مردم برای دریافت همین وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه به بانک‌ها مراجعه کنند به ازای هر وام باید ۵ تا ۶ بار مراجعه می‌شد و صد میلیون تردد می‌داشتیم.

وی افزود: ۲۰ میلیون نفر بدون هیچ مراجعه‌ای این وام را در حسابشان دریافت کردند و باید در خصوص وام ۵۰ هزار میلیارد تومانی بنگاه‌ها هم چنین تسهیلاتی فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت الکترونیک تاکنون نقش تعیین کننده‌ای داشته است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان امور استخدامی باید تلاش و همکاری کنند تا در پایان سال ۹۹ شاهد استقرار کامل دولت الکترونیک باشیم.

وی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: شما هم به بنده و هم به آقای رئیس جمهور گزارش دهید و هر جا نقصی هست اعلام کنید تا مردم بدانند و ما هم در دولت چالش‌های فراروی دولت الکترونیک را پیگیری می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسحاق نیوتن IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    منظور از درخشیدن چیه اینترنت رو که نابود کردید همش کندی سرعت و قطعی هرچی در بستر شبکه ملی بود که قطع بود! فقط به برکت پهنای باندی که به واتس‌آپ و تلگرام دادید اینا خوب بودن